Director: Silviu POPESCUMarti, 23 aprilie 2013
Titlurile zilei
Prima pagina  

Articole
carrefour  
Economic  
Politic  
Credinta  
Sport  
National  
Actualitate  
Turism  
Mica publicitate  
Utile  
Finante Publice  

Sondaj

Prima pagină
în format pdf











Activitatea virtuală pune stăpânire pe tineri!

Tinerii din prezent sunt mai blazați, mai individualiști, mai puțin dispuși să-și asume responsabilitățile sociale, mai radicali și intoleranți și mai dependenți de activitatea virtuală. Da, este un adevăr!
Un alt adevăr este că tinerii de azi sunt mai dezamăgiți de ceea ce le oferă societatea, precum și de valorile pe care aceasta le promovează. Imaginea este foarte importantă pentru aceștia, iar acum au o imagine plină de umbre și lipsită de culoare. Ei sunt foarte sensibili la felul în care sunt percepuți de cei din jurul lor, mai ales în grupurile din care fac parte, dorind în primul rând să-și impună personalitatea și să iasă în evidență.
De asemenea, rămâne valabil eternul conflict între generații. Își doresc să fie luați în seamă de către adulți, să fie ascultați și susținuți, chiar admirați și apreciați pentru ideile și acțiunile lor. Generația 15-20 de ani are încredere în propriile forțe și pune sub semnul întrebării toate normele societății, din dorința de a trăi experiențe noi, de a testa totul pe propria piele.
Pentru tinerii de azi, „imaginea”contează. Astfel, ei pun mare preț pe felul în care arată, starea lor de bine depinzând în mare măsură de aspectul exterior, pentru ei nu contează doar îmbrăcămintea, ci întregul aspect, inclusiv tunsoarea și restul accesoriilor. Hainele sunt extrem de importante atât pentru fete, cât și pentru băieți, aceștia alegându-le cu grijă și investind în ele, fără nici un regret, o parte extrem de consistentă din banii de care fac rost. Inspirația venind tot din mediul virtual.
Ținuta standard a unui „pionier” în 2013 presupune teniși, jeanși, tricou și hanorac imprimate, eșarfă, căciulă sau șapcă trendy, geantă sport, brățări.
Adolescenții nu se mai uită la televizor, preferă calculatorul. Ei percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu pentru timpurile noastre, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, player-ul mp3 și computerul cu acces la internet.
Tehnologia reprezintă un facilitator al unui stil de viață și un indicator de status. Cu cât ești mai „tehnologizat”, ai acces la mai multe activități, informații, poți face anumite lucruri care să te facă vizibil. În plus, în funcție de cât de modern, autentic sau trendy este, gadget-ul folosit sau deținut te poziționează într-o anumită categorie socială, îți dă sau nu acces la un anumit grup, aspect care este foarte important în rândul adolescenților.
În ceea ce privește raportarea la mass-media și gradul de expunere, media clasică (TV, radio, presa scrisă) nu mai face parte din activitățile de timp liber preferate de tineri.
Timpul în fața televizorului sau ascultând radioul a fost înlocuit, pe agenda adolescenților, de timpul petrecut în fața calculatorului, conversând cu grupul de prieteni în rețelele sociale și de ieșirile în oraș cu aceștia, dar și documentându-se despre diferite subiecte.
Tinerii aceștia declară că nu se regăsesc deloc în oferta televiziunilor, cu toate că unii sunt entuziasmați de canalele de documentare, dar și acestea pot fi vizualizate pe internet.. Ei mai văd ceva pentru că e televizorul deschis de părinți și trec prin zonă în momentul acela. Dar nu există un program pe vreunul din canale care să îi facă să își dorească să-l urmărească. Apare o izolare destul de bruscă, socializarea nu mai este ca înainte, cu întâlniri față în față ci totul este virtual, indispensabil pentru ei.
Un lucru rău, dar și bun în același timp, ei devin creativi și nu de puține ori auzim de cum a ajuns un tânăr să aibă succes inventând o aplicație pentru smartphone care imediat e patentată de o multinațională, iar el începe să își câștige existența printr-un lucru care l-a realizat foarte repede având totul la îndemână, documentându-se și învățând din mai multe surse.

Internetul devine o posibilitate de afirmare la îndemână dar utilizat fără minte te poate duce la evenimente nedorite și chiar depresii. Apare astfel o generație nouă care poate realiza un brand original cu alte ideologii, care să îmbunătățească această țară. Sigur se poate!

Curierul de Râmnic
Abonamente
Publicitate
Contact

Informații
Ramnic Tube
Sitemap
Arhivă
Newsletter
Anunțuri
Curs valutar
Dicționar
Jocuri
RSS 2.0

Imagini din
Râmnicu Vâlcea
Panoramă
B4U Râmnic








©2006-2010 SC CITYMEDIA SRL. Toate drepturile rezervate.Design și programare: Datagram.roDespre noi :: Termeni si condiții :: Contact
free counter with statistics