Director: Silviu POPESCUMiercuri, 13 septembrie 2017
Titlurile zilei
Prima pagina  

Articole
Local  
International  
National  

Sondaj



















  Masurile semi-analfabetului de la Educatie, facute arsice de presedintele Iohannis in cadrul unui discurs sustinut in fata profesorilor si elevilor



Presedintele Klaus Iohannis a participat, luni, la deschiderea anului scolar 2017-2018, la Colegiul National „Gheorghe Sincai” din Bucuresti. El a atacat noile masuri luate de Guvernul PSD-ALDE in privinta Educatiei.

„In Romania anului 2017, solutia salvatoare a ajuns sa fie reintroducerea si reintoarcerea la metode demult apuse – ca de exemplu manualul unic sau recentralizarea la Bucuresti a tuturor lucrurilor care au intampinat dificultati la nivel local. Aceasta abordare nu este cea buna”, a acuzat presedintele.

 

Iata discursul lui Klaus Iohannis:

„Ma bucur sa ma aflu astazi la Colegiul National ‘Gheorghe Sincai’, cu ocazia inceperii noului an scolar si a aniversarii a 125 ani de experienta ca institutie scolara de excelenta. Va doresc mult succes in noul an scolar, in acest Colegiu cu o traditie bogata si fie ca aceasta traditie sa mai dainuie multi, multi ani de acum incolo.

Din nefericire, conditiile de studiu nu sunt peste tot asa de bune ca in Colegiul vostru. Exista, din pacate, multi elevi in Romania care incep anul scolar fara manuale, sau in cladiri care nu respecta standarde minime.

Se pare ca de fiecare data inceperea noului an scolar pe unii ii ia prin surprindere. Fiecare guvern ridica din umeri, aratand cu degetul spre guvernul dinainte. Asa insa lucrurile insa nu se imbunatatesc. In Romania anului 2017, solutia salvatoare a ajuns sa fie reintroducerea si reintoarcerea la metode demult apuse – ca de exemplu manualul unic sau recentralizarea la Bucuresti a tuturor lucrurilor care au intampinat dificultati la nivel local. Aceasta abordare nu este cea buna si acestea nu sunt singurele probleme. Parintii si elevii sunt supusi unor schimbari majore in sistemul de invatamant o data la cativa ani, sau, mai nou, mai des, ceea ce le limiteaza semnificativ posibilitatea de a-si planifica traseul educational.

Chiar in aceasta vara am trimis Parlamentului spre reexaminare nu una, nu doua, ci trei initiative legislative care modificau, nu stiu a cata oara, cadrul actual, care deja este confuz si greoi.

Legea educatiei trebuie sa inceteze sa mai fie un puzzle ale carui piese se schimba continuu, pierzandu-se astfel imaginea unitara.

De aceea, una dintre prioritatile mele este construirea unei ‘Romanii educate’, in care sistemul de invatamant este asezat pe un fagas predictibil si care are elevul in centru.

Eu cred intr-o viziune pe termen lung asupra educatiei, care sa fie construita prin participarea tuturor celor implicati.

De aceea, am creat grupuri de lucru, care au inclus atat reprezentanti ai cadrelor didactice, cat si ai parintilor si elevilor, impreuna cu experti, reprezentanti ai societatii civile si ai mediului privat.

Proiectul national ‘Romania educata’ se dezvolta, dincolo de vocile stridente, de scandaluri, de polemici sterile, adunand impreuna pe toti cei care pot da o mana de ajutor, in mod constructiv, profesionist si mai ales coerent.

Acesta este si modelul de scoala pe care imi doresc sa il avem in Romania.

Este clar ca, indiferent de modul in care va arata Romania, de cum se va dezvolta economia si de cum vom construi strategia nationala pe educatie, avem o serie de provocari urgente carora trebuie sa le raspundem.

Chiar daca ne place sa credem ca am bifat ‘misiune indeplinita’ pe tema alfabetizarii candva prin anii ’60 deja, o mare parte dintre elevi termina scoala ca analfabeti functional. Adica, desi pot citi, nu pot intelege semnificatia unui text scris si, prin urmare, intampina dificultati chiar si in cele mai usoare situatii.

O alta problema grava este abandonul scolar, care in ultimii ani a atins o rata alarmanta, una dintre cele mai mari in Uniunea Europeana. Nu ne putem permite acest lucru ca societate. Nu ajuta cu nimic sa mutam vina de la autoritatile centrale la autoritatile locale, de la un guvern la altul sau de la scoala in familie”, a spus presedintele.

Aproximativ 2,3 milioane de elevi si copii de gradinita din invatamantul preuniversitar au inceput luni cursurile anului scolar 2017-2018. Dintre acestia, 165.000 sunt elevi de clasa pregatitoare, iar aproape 400.000 sunt copii de gradinita.

Cursurile noului an scolar insumeaza 167 de zile lucratoare (35 de saptamani).

Structura noului an scolar cuprinde semestrul I (11 septembrie 2017 — 2 februarie 2018) si semestrul al II-lea (12 februarie 2018 — 15 iunie 2018).

Elevii de clasa a V-a vor invata in prima parte a semestrului I dupa un Compendiul introductiv pentru gimnaziu pana la finalizarea manualelor necesare acestei clase.

 

Aktual24

Curierul de Râmnic
Abonamente
Publicitate
Contact

Informații
Ramnic Tube
Sitemap
Arhivă
Newsletter
Anunțuri
Curs valutar
Dicționar
Jocuri
RSS 2.0

Imagini din
Râmnicu Vâlcea
Panoramă
B4U Râmnic










©2006-2010 SC CITYMEDIA SRL. Toate drepturile rezervate.Design și programare: Datagram.roDespre noi :: Termeni si condiții :: Contact
free counter with statistics