Director: Silviu POPESCUMiercuri, 11 ianuarie 2017
Titlurile zilei
Prima pagina  

Articole
Economic  
Politic  
Local  
International  
National  
Sănătate  
IT & C  
Retete  

Sondaj























  Smochine: beneficii pentru sănătate și frumusețe, contraindicații



Smochinele sunt fructe dulci, consumate mai des confiate, însă în ultima vreme au început să apară în supermarketuri și sub formă proaspătă. Pe lângă faptul că au un gust minunat, aceste fructe dispun și de nutrienți cu efecte benefice pentru sănătatea și frumusețea noastră. Studii recente arată chiar că aceste fructe ar putea ameliora simptomele anumitor afecțiuni, cum ar fi diabetul sau eczemele.


Iată câteva motive să consumați mai des smochine!

Smochine: valoare nutrițională

O smochină mare are în jur de 47 de calorii și puteți consuma câteva între mese, ca gustări, dar nu exagerați cu cantitățile, mai ales dacă sunteți la dietă. Atât smochinele proaspete, cât și cele uscate sunt bogate în fibre, care conferă senzația de sațietate, combat constipația, țin sub control nivelul colesterolului și reglează glicemia.

De asemenea, smochinele sunt surse bogate în calciu – mineral care previne instalarea osteoporozei și a problemelor dentare – și antioxidanți care au rolul unui scut protector împotriva acțiunii radicalilor liberi. 

Studiile arată că smochinele se numără printre cele mai bune surse vegetale de vitamine și minerale, precum:

  • Vitamina A
  • Vitamina C
  • Vitamina K
  • Vitaminele din complexul B
  • Potasiu
  • Magneziu
  • Zinc
  • Cupru
  • Mangan
  • Fier

Rețineți că smochinele proaspete sunt de preferat în detrimentul celor uscate, deoarece au mai puține calorii. De exemplu, 100 de grame de smochine uscate au 249 de calorii, 3.3 grame de proteine, 69 de grame de carbohidrați și 5.6 grame de fibre. Pe de altă parte, 100 de grame de smochine proaspete conțin 80 de calorii, 1.3 grame de proteine, 20 de grame de carbohidrați și 2.2 grame de fibre.

Smochinele și diabetul

Nu doar fructul este benefic pentru sănătate, ci și frunzele acestuia. Cercetările arată că substanțele prezente în frunzele de smochin pot regla nivelul zahărului din sânge. Un studiu realizat în 2016 pe animale de laborator a relevat că ficusina, un compus extras din frunzele de smochin, poate combate rezistența la insulină. De asemenea, studii anterioare au demonstrat că alte substanțe din frunzele de smochin pot regla nivelul de vitamina E și pe cel de acizi grași din sânge.


Înainte de a consuma smochine sau de a începe un tratament natural de orice fel,consultă-te cu medicul diabetolog. ține minte că alimentația sănătoasă, medicația și testarea regulată a glicemiei rămân principalele metode prin care poți ține sub control diabetul.

Beneficiile smochinelor pentru piele

În medicina tradițională, smochinele sunt des utilizate pentru proprietățile lor benefice asupra afecțiunilor pielii, cum ar fi eczemele, vitiligo și psoriazisul. Deși nu există încă temei științific pentru a valida eficiența acestor remedii, studii preliminare de mică amploare arată rezultate promițătoare.

De exemplu, pe un eșantion de 25 de persoane care suferau de negi (veruci), medicii au aplicat latex, un suc lăptos colectat din rămurelele tinere de smochin. Pentru a sesiza diferența dintre acest remediu și tratamentul convențional, ei au aplicat crioterapia (înghețarea) pe câțiva negi. Rezultatele au arătat că latexul smochinului a avut aproape același efect precum crioterapia și nu au existat reacții adverse, scrie healthline.com.

Smochinele crude pot fi folosite și pentru prepararea unor măști faciale hidratante. Nu trebuie decât să zdrobiți cu furculița miezul smochinelor. Adăugați o linguriță cu iaurt, pentru un plus de hidratare. Aplicați amestecul pe față, prin mișcări circulare. Lăsați să acționeze 10-15 minute, apoi îndepărtați cu apă călduță.


Dacă aveți tenul foarte sensibil sau prezentați reacții alergice la latex, nu folosiți această mască!

Însă cel mai sigur mod de a beneficia de conținutul bogat în vitamine, minerale și antioxidanți este să le consumați proaspete, mai ales că eficiența remediilor naturale nu este pe deplin validată de studii științifice.

Îți cade părul? Mănâncă smochine!

Extractul de smochine este un ingredient des întâlnit în șampoane, balsamuri și măști, deoarece se consideră că acesta întărește și hidratează în același timp firul de păr, promovând regenerarea acestuia. Chiar dacă studii aprofundate pe această temă lipsesc momentan, există credința că unele vitamine și minerale din smochine ar putea contribui la menținerea sănătății podoabei capilare.

De exemplu, zincul și cuprul din smochine pot reduce numărul firelor de păr căzute, accelerând în același timp refacerea foliculilor. Totuși studiile arată că există o legătură directă între deficiența de zinc, cupru, seleniu, magneziu, calciu, vitaminele B și C și căderea părului. Așadar, consumul de smochine poate repara această deficiență, ameliorând totodată aspectul părului.

Efecte adverse ale consumului de smochine

Reacțiile alergice la smochine și interacțiunea cu alte medicamente sunt rare, dar există și cazuri când latexul sau polenul poate cauza reacții adverse. De asemenea, evitați să consumați smochine dacă urmați un tratament cu antioagulante, deoarece vitamina K din fructe poate subția excesiv sângele, favorizând apariția anemiei și a intoxicațiilor la nivelul ficatului. 

Mare atenție și la cantități! Consumate în cantități mari, smochinele pot duce la diaree.

csid.ro

 

 

Curierul de Râmnic
Abonamente
Publicitate
Contact

Informații
Ramnic Tube
Sitemap
Arhivă
Newsletter
Anunțuri
Curs valutar
Dicționar
Jocuri
RSS 2.0

Imagini din
Râmnicu Vâlcea
Panoramă
B4U Râmnic










©2006-2010 SC CITYMEDIA SRL. Toate drepturile rezervate.Design și programare: Datagram.roDespre noi :: Termeni si condiții :: Contact
free counter with statistics