Director: Silviu POPESCULuni, 30 martie 2015
Titlurile zilei
Prima pagina  

Articole
Politic  
Local  
Sănătate  
Actualitate  
Cultura  
Agricultura  
Horoscop  
Mica publicitate  
Social  
Mediu  
IT & C  
Retete  

Sondaj

Prima pagină
în format pdf



















Sindicatul Liber Oltchim cer ajutorul autorităților pentru salvarea Oltchim-ului de la faliment



Sindicatul Liber Oltchim (SLO), in calitate de sindicat reprezentativ, în conformitate cu Legea nr. 62/2011, a fost și este preocupat de salvarea SC OLTCHIM de la faliment. Din 12.11.2008 - data închiderii Petrochimiei Pitești – situația economică și socială s-a înrăutățit an de an (excepție fiind 2010 când s-a preluat Petrochimia și s-au făcut reparații la aceasta).

Nici avizul Comisiei Europene din 2012 care legifera conversia în acțiuni a creanțelor AVAS (AAAS) nu s-a pus în practică si, astfel, în 2012, prin oprirea definitiveă a producției între 22.08 - 24.10.2012, s-au creat condițiile Declanșării insolvenței SC OLTCHIM.

În 30.01.2013, SC OLTCHIM intră în procedura de insolvență (perioada de observație) prin acea dezinformare a Consiliului de Administrație a SC OLTCHIM că există un Memorandum al Guvernului României în baza căruia insolvența Oltchim este sprijinită financiar cu suma de 45 milioane euro.

 

În cei peste doi ani de insolvență, situația economică și socială a SC OLTCHIM a devenit extrem de critică:

- în 14.06.2013, se disponibilizează 969 salariati, care până astăzi nu au primit plățile compensatorii, conform contractului colectiv de muncă, în suma totală de de 8,6 milioane de euro;

- instalațiile tehnologice functionează la o capacitate de maxim 20% din cauză că actuala conducere nu poate vinde produsele finite (instalația OXO a pornit în octombrie 2014 și a fost oprita în 15 decembrie 2014) și din lipsă fonduri financiare;

- instalații tehnologice aflate în funcțiune nu au mai fost în revizie din lipsa fondurilor financiare;

- în 2013 și 2014 SC OLTCHIM realizează pierderi;

- nu a fost propus un plan de reorganizare și din partea debitorului SC Oltchim, conform art. 94, a1.1, lit. a din Legea nr. 85/2006, respectiv creditorului AVAS (AAAS) conform art .94, al. 1, lit. c, din Legea nr. 8512006, care deține 20% din totalul creanțelor;

- se propune și se aprobă în Adunarea Creditorilor singurul Plan de Reorganizare elaborat de administratorii judiciari  care

I. Încalcă Legea nr. 85/2006 în sensul că

- nu conține un program obligatoriu de plăți a creanțelor (art. 95, al. 2, din Legea nr. 8512006 );

- nu conține un prograrn concret de punere în funcțiune a instalațiilor tehnologice;

- nu există acordul creditorilor pentru conversia în acțiuni a creanțelor garantate și bugetare, conform art. 95, al. 6, lit. j, din Legea nr.85./2006;

II. Se menționează că singura soluție financiară pentru achitarea creanțelor este vânzarea OLTCHIM SPV (care nu este încă înființat ), în condițiile în care, în 2014, la cele 5 licitații nu s-a prezentat nici un ofertant.

III. Se propun două scenarii (A și B) de funcționare fără a avea asigurată desfacerea produsului finit din instalația OXO (scenariul A) și fără a avea sursă de fianțare de 7 milioane Euro pentru funcționarea AF-D0F (scenariul B).

IV. Include noi disponibilizări prin majorarea plăților compensatorii de la suma de 8,6 milioane Euro (aferentă personalului deja disponibilizat) la 17,8 milioane euro (deci, se vor mai disponibiliza între 1.200 – 1.300 de salariați).

V. În fiecare an din cei 3 de reorganizare, OLTCHIM realizează pierderi în medie de 20 milioane euro și soldul datoriilor înregistrate pe perioada insolvenței se menține la 50 milioane euro (inclusiv salariile de la masa creedală, drepturile salariale restante pe 3 luni și sumele aferente plăților compensatorii).

După această analiză, resultă că Planul de Reorganizare a SC OLTCHIM, aprobat de Adunarea Creditorilor în 09.03.2015, nu salvează SC OLTCHIM de la faliment. Pentru a salva OLTCHIM de la faliment este nevoie de intervenția urgentă a Ministerului Economiei, Guvernului României, personal a d-lui Prim Ministru Victor Ponta, în aplicarea următoarele măsuri:

1. Modificarea actualului Plan de Reorganizare conform art. 101, al. 5, din Legea nr. 85/2006 ținând cont de infuzia de capital de la investitori și realizarea conversiei creanțelor Electrica și AVAS în acțiuni, conform OUG nr. 25/2014 și a art. 95, al. 6. din Legea nr. 85/2006. Menționăm că în Planul de Reorganizare a SC OLTCHIM este prevăzut: Electrica, din cele 150 milioane de Euro creațe, pierde 100 milioane de euro și în condiții de vânzare mai poate primi 35 milioane euro din celelalte 50 milioane euro; AAAS, din cele 250 milioane de euro, nu mai primește nimic.

2. Punerea în funcțiune a SC OLTCHIM în sistem integrat cu Rafinăria Arpechim Pitești și renunțarea la noi concedieri.

3. Achitarea creanțelor salariale: drepturile salariale existente la masa credală, salariile compensatorii aferente personalului deja disponibilizat, drepturile salariale aferente celor 3 luni restanță.

4. Desemnarea unui Administrator Special și a unei conduceri competente la nivelul SC OLTCHIM, capabile să pună în funcțiune toate capacitățile de producție, și care să fie platită în funcție de criteriile de performanță stabilite și nu după nonperformanță (ex: directorul comercial nu vinde octanol, directorul de la Resurse Umane se ocupă exclusiv de spațiile verzi, directorul de producție nu asigură funcționarea fiabilă și efficientă a instalațiilor, directorul economic nu accordă salariile și plățile compensatorii).

Cerem sprijin la autoritățile locale, partidele politice și parlamentarii din județele Vâlcea și Argeș pentru salvarea SC Oltchim SA de la faliment.

 

Președinte, ing. Mihai Diculoiu

Vicepreședinte, Mircea Prisăcaru

 

 

Curierul de Râmnic
Abonamente
Publicitate
Contact

Informații
Ramnic Tube
Sitemap
Arhivă
Newsletter
Anunțuri
Curs valutar
Dicționar
Jocuri
RSS 2.0

Imagini din
Râmnicu Vâlcea
Panoramă
B4U Râmnic










©2006-2010 SC CITYMEDIA SRL. Toate drepturile rezervate.Design și programare: Datagram.roDespre noi :: Termeni si condiții :: Contact
free counter with statistics