Director: Silviu POPESCULuni, 25 februarie 2013
Titlurile zilei
Prima pagina  

Articole
carrefour  
Economic  
Politic  
Local  
National  
Reportaj  
Actualitate  
Interviu  
Agricultura  
Mica publicitate  
Utile  
Învațământ  
Retete  
Finante Publice  

Sondaj

Prima pagină
în format pdf











UNTRR solicită ca diurna șoferilor profesioniști  să nu fie impozitată, pentru a nu afecta competitivitatea  firmelor de transport rutier din România

Conform OG 8/2013 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, începând cu data de 01 Februarie 2013 este considerat venit de natură salarială îndemnizația de delegare (diurnă) ce depășește de 2,5 ori nivelul stabilit pentru personalul din instituțiile publice, indiferent de forma de organizare a angajatorului. De asemenea, aceste sume intră în baza de calcul a contribuțiilor sociale.

UNTRR atrage atenția că având în vedere specificul firmelor de transport, deplasarea șoferilor în țară și străinătate impune acordarea unor diurne a căror valoare depășește nivelul de mai sus, eterminând o impozitare suplimentară și implicit costuri mai mari.
Pentru a recupera aceste costuri suplimentare, transportatorii români ar fi obligați să majoreze tarifele de transport, și implicit ar pierde un avantaj concurențial față de transportatorii din alte țări.
Pentru menținerea cotei de piață, transportatorii români sunt obligați să mențină sau să reducă tarifele de transport, ceea ce ar determina o decapitalizare a firmelor și eventual disponibilizări de personal.

Prin urmare, soluțiile propuse de UNTRR sunt:
- exceptarea de la obligația includerii în venituri de natură salarială a diferenței îndemnizațiilor de deplasare acordate șoferilor angajați la societățile cu obiect de activitate Transport de marfă și de persoane pentru sumele care depășesc 2,5 ori nivelul stabilit pentru personalul din instituțiile publice;
- majorarea nivelului îndemnizației de delegare în țară (13 lei în prezent) stabilit pentru personalul din instituțiile publice și luat ca nivel de referință și pentru celelalte entități având în vedere ca nivelul indicelui prețurilor de consum pentru produsele alimentare în perioada decembrie 2006 – decembrie 2012 a fost de 32.58% iar nivelul diurnei și modalitatea de actualizare a acesteia au fost stabilite în HG 1860/2006 art.3 alin.1 redat mai jos:
„În funcție de evoluția prețurilor de consum la produsele alimentare, în cazul în care rezultă o creștere mai mare de 10% a acestora, Ministerul Finanțelor Publice va actualiza cuantumul indemnizațiilor de delegare și detașare prevăzute de prezenta hotărâre”.
Costul cu forța de muncă este o componentă importantă a costului de transport al firmelor românești și în prezent, este considerat un avantaj competitiv al acestora față de firmele din vest.

Pe de altă parte, acest avantaj este aproape în întregime anulat de costul finanțării vehiculelor și operațiunilor, costuri de finanțare aproape duble pe care firmele de transport rutier din România trebuie să le plătească, în comparație cu țările din Vestul Europei, în condițiile în care firmele din România au nevoie de finanțare pentru a se dezvolta și nu doar pentru a menține niște afaceri stabile la un nivel constant pe o piață matură precum cea din țările Europei de Vest.

Orice creștere a costului cu forța de muncă pentru firmele de transport rutier românești, ca cea generată de impozitarea diurnei șoferilor profesioniști, afectează grav competitivitatea acestora pe piața europeană și le generează dificultăți în administrarea afacerilor, în condițiile unei concurențe acerbe și al unui dezavantaj competitiv față de competitorii din Vestul Europei, determinat de costul creditării, care este mult mai scump în România decât în alte țări.

În consecință, UNTRR solicită Guvernului modificarea urgentă a reglementărilor fiscale actuale astfel încât să nu crească costurile cu forța de muncă, fără să se ofere condiții care să ducă la reducerea costurilor de finanțare - astăzi duble față de Europa de Vest.
Curierul de Râmnic
Abonamente
Publicitate
Contact

Informații
Ramnic Tube
Sitemap
Arhivă
Newsletter
Anunțuri
Curs valutar
Dicționar
Jocuri
RSS 2.0

Imagini din
Râmnicu Vâlcea
Panoramă
B4U Râmnic








©2006-2010 SC CITYMEDIA SRL. Toate drepturile rezervate.Design și programare: Datagram.roDespre noi :: Termeni si condiții :: Contact
free counter with statistics